Duyurular

Öğretmen Randevu Sistemi Hayat Geçirildi

  Eğitimin olmazsa olmazı veli-okul-öğretmen işbirliğini sağlayabilmemiz, okulumuz hakkında bilgi edinmeniz, öğrencilerimizin davranış, devamsızlık, ders başarısı ve liseye hazırlık çalışmalarının değerlendirilmesi adına okulumuzda veli - öğretmen iletişiminin daha sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için Öğretmen Randevu Sistemi’ne geçiş yapılmıştır.  Acil durumlar dışında Öğretmen Görüşmesi sağlanabilmesi için Randevu alınması gerekmektedir. Öğretmenlerle okulumuzda eğitim öğretimin aksamaması için randevusuz veli görüşmesi yapılmamaktadır.  Velilerimiz, öğretmen görüşmeleri için e-Devlet kullanıcı bilgileriyle okulların internet sitelerinden randevu alabilecektir.    Öğretmenlerin müsaitlik durumu haftalık olarak belirlenmiştir.Öğretmeninizden sistemde belirlenen saatlerden istediğiniz saate randevu alabilirsiniz.

Devamı

'MEET AND READ' eTwinning Projemiz

Polonya ile ortak olarak yaptığımız projemizde Çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırmayı ve okumayı eğlenceli hale getirmeyi planlamaktayız. Projemizde her ay seçilen kitaplar eş zamanlı olarak okunacaktır. Sonrasında kitaplarla ilgili sanatsal çalışmalar yapılacaktır. Yapılan çalışmaların sene sonunda sergisi oluşturulacaktır. Projemiz Şubat ayında başlayıp haziran ayında son bulacaktır

Devamı

ÖZEL EĞİTİM VE DAHİL ETME POLİTİKASI

Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının Tanımı: Bu politika, Yunus Emre İlkokulu öğretmen ve okul idaresinden oluşan bir komisyon tarafından hazırlanmıştır ve her eğitim yılı sonunda yeniden gözden geçirilir. Öğrencilerin eğitim öğretime dâhil edilmesi ve eğitim ortamlarının farklılaştırılması veya çeşitlendirilmesi ile bağlantılı her türlü durum Özel Eğitim Politikası başlığı altında ele alınır. Kapsayıcı eğitimin bir gereği olarak çeşitlilik, Yunus Emre İlkokulunda anahtar bir terim olarak kabul edilmiştir. IB programları tüm öğrenciler için müfredata erişimi ve öğrenime katılımı artırmayı hedefler. B) "Özel Eğitim İhtiyacı" ve "Dâhil Etme" Terimleri: Özel Eğitim İhtiyacı terimi, becerilerini en iyi şekilde ortaya koymak ve akademik başarıya ulaşmak için öğretim koşullarının gözden geçirilmesi veya farklılaştırılması ihtiyacı olan öğrencileri ifade eder. Bu öğrencilerin, duyu bozukluğu gibi fiziksel sorunları veya dikkat eksikliği gibi öğrenme bozuklukları olabilir. Dâhil etme terimi, öğrencilerin etkili sosyal iletişim veya davranış kontrolü eksikliği gibi ihtiyaçlarına uygun olarak farklılaştırılmış öğrenme fırsatlarını deneyimleme imkanı buldukları durumlar için kullanılır. Her iki durum da saygı çerçevesinde ele alınır ve her öğrenci kendi gelişimsel kapasitesini gerçekleştirmek için kendine has kişisel gelişim tarzı ve metodu olan bir birey olarak kabul edilir. C) Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının Amacı: Yunus Emre İlkokulu  çalışanları tarafından hazırlanan bu dâhil etme politikası; - Öğrencilerin becerileri ve engellerinin yanı sıra, bireysel ihtiyaçları arasındaki farklılıkları tanımayı ve anlamayı, - Farklılaşan öğrenci becerilerine göre uygun öğrenim ortamları organize etmeyi, - Tüm öğrencilerin, müfredatta öngörülen hedef ve becerileri gerçekleştirmesini güvence altına almayı, - Öğrencilerin çeşitli beklentileri ve talepleriyle uyumlu öğrenim etkinliklerini planlamayı ve programlamayı, - Tüm öğrencileri engeller olmaksızın başarıya yönelten anlamlı bir öğrenme atmosferi oluşturmak için, tüm okul paydaşlarını ve çalışanlarını sürece dâhil etmeyi,  - Tüm okul politikalarının öğrencilerin eğitime dâhil edilmesi süreciyle entegre edilmesini ve halihazırda devam eden, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bireyselleştirilmiş programların oluşturulması sürecini iyi yönetmeyi hedeflemektedir.   D) Okulun Rolü: Okul Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının uygulanmasında hayati bir rol oynar. Okulun sorumlulukları aşağıdaki maddelerle açıklanabilir: -          Okul yönetimi 1)      Dâhil Etme Politikasının içeriğinin özel eğitimle ilgili tüm ulusal kanunlara ve düzenlemelere uygun olduğundan, 2)      Okul misyon ve vizyonunun Dahil Etme Politikası ve diğer okul politikalarıyla uyum içinde olduğundan, 3)      Okul çalışan ve öğrencilerinin bireysel farklılıkların öneminin farkında olduğundan ve tüm öğrenim alanlarında esnekliğin çalışanlar arasında ortak bir terim olduğundan, 4)      Okul faaliyetlerinde, öğretim ve öğrenim yaklaşımlarının (ATT & ATL) bir gereği olarak, dâhil edici yöntemlerin teşvik edildiğinden emin olmakla, 5)      Okul fiziki imkanlarını öğrenciyi dahil etme adına düzenlemekle yükümlüdür. -              Öğretmenler, 1)      Sınıfın öğretmeni olmadıklarından, tüm öğrencilerin sorumluluklarının bir parçası olduğundan, 2)      Farklılaştırılmış öğrenim faaliyetlerine katılım gösterecek eğitim ve beceriye sahip olduklarından, 3)      Özel eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında önemli yeri olan öğrencilerin geri bildirimleri ve sorularının vaktinde alındığından, 4)      Etkili katılımın sağlanması adına, öğretim ve öğrenim faaliyetlerinin çeşitli öğrenci ihtiyaç ve hedefleriyle uyumlu olduğundan emin olmakla yükümlüdür.   Velilerin ve Yasal Vasilerin Sorumlulukları: 1)      Topluluğun bir üyesi olarak, eğitim sürecinin planlama ve geliştirme aşamalarına dahil olmak. 2)      Özel eğitim ihtiyacı ve dâhil etme durumlarında gerekli bilgi ve belgeleri okula ve yetkililere temin etmek. 3)      Öğrencinin ihtiyaçları ile ilgili koşullarındaki herhangi bir değişiklik ve(ya) gelişme durumunda okulu bilgilendirmek.                                                                                                             

Devamı

İnternet Etiği Kurallarımız

İNTERNET ETİĞİ KURALLARI Okulumuzda; Çevrim içi ortamlar kimseye zarar vermek için kullanılamaz Bilgisayar, yalan bilgileri yaymak için ve hırsızlık yapmak için kullanılamaz Diğer kullanıcıların dosyalarına izinsiz bir şekilde erişim sağlanamaz Bedeli ödenmeyen yazılımlar ve programlar kullanılamaz İnternet ortamında uygun olmayan (yasadışı) içerikleri indirilmez, paylaşılmaz veya saklanmaz Fikir ve sanat eserleri ile telif hakları ve lisanslama konusunda titiz davranılmalıdır. Telif hakkı olan materyallerin lisanssız kopyaları oluşturulmamalı Sahibi olunmayan eserler topluluklarla paylaşılmamalıdır. Elektronik ortamlara bağlanan cihazlara, sistemlere veya sistemlerde bulunan bilgi kaynaklarına erişim yetkiniz yok ise girilemeyeceği ve kasıtlı olarak sisteme müdahale edilemeyeceği veya işleyişinde değişiklikler yapılamayacağı her zaman hatırda tutulmalıdır.

Devamı

Okuldaki Öğrenme Fırsatlarımız

  Teknoloji Destekli Öğrenme: Teknoloji destekli eğitim materyalleri ve kaynakları ile öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmeye yöneliktir. İnteraktif eğitim uygulamaları, bilgisayar tabanlı öğrenme platformları, dijital kütüphane, öğrenci-öğretmen işbirliği için dijital platformlar öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirebilir. Sosyal ve Kültürel Etkinlikler: Okulda gerçekleştirilen sosyal kültürel etkinlikler ile öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirilebilir ve kültürel farkındalıklarını arttırılabilir. Şiir dinletileri, tiyatro ve film gösterimleri, sergiler ve konferanslar öğrencilerin sanatsal ve entelektüel ilgi alanlarını genişletebilir ve farklı bakış açılarına sahip donanımlı birer birey olmaları önündeki yolu açabilir. Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin aktif katılımını destekleyen, üst düzey bilişsel aktiviteleri kullanmaya teşvik eden, problem çözmelerine, sorgulamalarına imkan sağlayan ve teknoloji kullanımını vurgulayan eğitim modelidir. Bu yöntem öğrencilerin işbirliği yapma, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerinin geliştirmelerine yardımcı olabilir. Okul Temelli Sosyal Sorumluluk Çalışmaları: Gönüllük temelli çalışmalarla öğrenciler topluma katkıda bulunma fırsatı yakalar. Bu çalışmalar öğrencilerin empati kurma ve sorumluluk alma, işbirliği yapma, problem çözme ve zaman yönetimi gibi becerilerini güçlendirmeye yöneliktir. Öğrenci Koçluğu: Öğrencilerin akademik performanslarının artması, etkili iletişim becerileri geliştirmesi, öğrencilerin sorunlarla başa çıkma stratejileri geliştimesine yardımcı olan rehberlik hizmetir. Atölye Çalışmaları: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine olanak sağlayan çalışmalardır.  Öğrencilerin eş aşamalı ve çok yönlü düşünmeye teşvik eder. İşbirlikçi çalışma, zaman yönetimi becerilerini güçlendirir ve öğrencilerin yaratıcı yönlerini besler.  

Devamı

Öğretmenlerimizin eSafety Eğitimleri

Öğretmenlerimize güvenli internet eğitimi verildi.

Devamı

Okulumuzda Meslek Tanıtımları Başlamıştır

 Çeşitli meslek gruplarından  velilerimiz okula davet edilerek öğrencilerimize mesleklerinin tanıtımlarını yapmaktadırlar.

Devamı

Öğrencilerin Proje Seçim Anketi Sonuçları

Öğrencilerimizin kendi ilgi alanlarına göre özgürce istedikleri projeyi seçmeleri için oluşturduğumuz anketin sonuçları

Devamı

Okul Forması Görüş Anketi

Veli, öğrenci ve öğretmenlerimizin talebi üzerine okul formamızın değiştirilmesine karar verilmiştir. Tüm paydaşlarımızın görüşlerine önem verdiğimiz için yaptığımız anket sonuçlarımız 

Devamı

eTwinning Öğretmen Anketi

Öğretmenlerimize uyguladığımız eTwinning anketinin sonuçları 

Devamı

eSafety Öğretmen Anketi Sonuçları

Okulumuzdaki öğretmenlerin güvenli internet kullanımına ilişkin farkındalıklarını ölçmek amacıyla oluşturduğumuz anketin sonuçları

Devamı

eSafety Veli Anket Sonuçlarımız

Velilerimizin güvenli internet kullanımı hakkındaki farkındalıklarını ölçmek amacıyla yaptığımız anketimizin sonuçları yayınlanmıştır.

Devamı

eSafety Öğrenci Anket Sonuçlarımız

Öğrencilerimizin internet kullanımıyla ilgili farkındalıklarını ölçmek amacıyla yaptığımız anket çalışmamızın sonuçları

Devamı

e Güvenlik Panomuz

Okulumuzda Güvenli İnternet Günü kapsamında e Güvenlik panosu yapılmıştır.

Devamı

Velilerimize Yönelik e Güvenlik Semineri

Velilerimize Yönelik e Güvenlik Seminerleri Düzenlenmiştir.

Devamı