T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KASTAMONU / ÇATALZEYTİN - Yunus Emre İlkokulu

ÖZEL EĞİTİM VE DAHİL ETME POLİTİKASI

Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının Tanımı:

Bu politika, Yunus Emre İlkokulu öğretmen ve okul idaresinden oluşan bir komisyon tarafından hazırlanmıştır ve her eğitim yılı sonunda yeniden gözden geçirilir. Öğrencilerin eğitim öğretime dâhil edilmesi ve eğitim ortamlarının farklılaştırılması veya çeşitlendirilmesi ile bağlantılı her türlü durum Özel Eğitim Politikası başlığı altında ele alınır. Kapsayıcı eğitimin bir gereği olarak çeşitlilik, Yunus Emre İlkokulunda anahtar bir terim olarak kabul edilmiştir.

IB programları tüm öğrenciler için müfredata erişimi ve öğrenime katılımı artırmayı hedefler.

B) "Özel Eğitim İhtiyacı" ve "Dâhil Etme" Terimleri:

Özel Eğitim İhtiyacı terimi, becerilerini en iyi şekilde ortaya koymak ve akademik başarıya ulaşmak için öğretim koşullarının gözden geçirilmesi veya farklılaştırılması ihtiyacı olan öğrencileri ifade eder. Bu öğrencilerin, duyu bozukluğu gibi fiziksel sorunları veya dikkat eksikliği gibi öğrenme bozuklukları olabilir.

Dâhil etme terimi, öğrencilerin etkili sosyal iletişim veya davranış kontrolü eksikliği gibi ihtiyaçlarına uygun olarak farklılaştırılmış öğrenme fırsatlarını deneyimleme imkanı buldukları durumlar için kullanılır.

Her iki durum da saygı çerçevesinde ele alınır ve her öğrenci kendi gelişimsel kapasitesini gerçekleştirmek için kendine has kişisel gelişim tarzı ve metodu olan bir birey olarak kabul edilir.

C) Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının Amacı:

Yunus Emre İlkokulu  çalışanları tarafından hazırlanan bu dâhil etme politikası;

- Öğrencilerin becerileri ve engellerinin yanı sıra, bireysel ihtiyaçları arasındaki farklılıkları tanımayı ve anlamayı,

- Farklılaşan öğrenci becerilerine göre uygun öğrenim ortamları organize etmeyi,

- Tüm öğrencilerin, müfredatta öngörülen hedef ve becerileri gerçekleştirmesini güvence altına almayı,

- Öğrencilerin çeşitli beklentileri ve talepleriyle uyumlu öğrenim etkinliklerini planlamayı ve programlamayı,

- Tüm öğrencileri engeller olmaksızın başarıya yönelten anlamlı bir öğrenme atmosferi oluşturmak için, tüm okul paydaşlarını ve çalışanlarını sürece dâhil etmeyi,

 - Tüm okul politikalarının öğrencilerin eğitime dâhil edilmesi süreciyle entegre edilmesini ve halihazırda devam eden, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bireyselleştirilmiş programların oluşturulması sürecini iyi yönetmeyi hedeflemektedir.

 

D) Okulun Rolü:

Okul Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının uygulanmasında hayati bir rol oynar. Okulun sorumlulukları aşağıdaki maddelerle açıklanabilir:

-          Okul yönetimi

1)      Dâhil Etme Politikasının içeriğinin özel eğitimle ilgili tüm ulusal kanunlara ve düzenlemelere uygun olduğundan,

2)      Okul misyon ve vizyonunun Dahil Etme Politikası ve diğer okul politikalarıyla uyum içinde olduğundan,

3)      Okul çalışan ve öğrencilerinin bireysel farklılıkların öneminin farkında olduğundan ve tüm öğrenim alanlarında esnekliğin çalışanlar arasında ortak bir terim olduğundan,

4)      Okul faaliyetlerinde, öğretim ve öğrenim yaklaşımlarının (ATT & ATL) bir gereği olarak, dâhil edici yöntemlerin teşvik edildiğinden emin olmakla,

5)      Okul fiziki imkanlarını öğrenciyi dahil etme adına düzenlemekle yükümlüdür.

-              Öğretmenler,

1)      Sınıfın öğretmeni olmadıklarından, tüm öğrencilerin sorumluluklarının bir parçası olduğundan,

2)      Farklılaştırılmış öğrenim faaliyetlerine katılım gösterecek eğitim ve beceriye sahip olduklarından,

3)      Özel eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında önemli yeri olan öğrencilerin geri bildirimleri ve sorularının vaktinde alındığından,

4)      Etkili katılımın sağlanması adına, öğretim ve öğrenim faaliyetlerinin çeşitli öğrenci ihtiyaç ve hedefleriyle uyumlu olduğundan emin olmakla yükümlüdür.

 

Velilerin ve Yasal Vasilerin Sorumlulukları:

1)      Topluluğun bir üyesi olarak, eğitim sürecinin planlama ve geliştirme aşamalarına dahil olmak.

2)      Özel eğitim ihtiyacı ve dâhil etme durumlarında gerekli bilgi ve belgeleri okula ve yetkililere temin etmek.

3)      Öğrencinin ihtiyaçları ile ilgili koşullarındaki herhangi bir değişiklik ve(ya) gelişme durumunda okulu bilgilendirmek.

                                                                                                          

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.03.2024 - Güncelleme: 14.03.2024 18:32 - Görüntülenme: 30
  Beğen | 0  kişi beğendi